Tags

A exprima recunoștință este un bun exercițiu de smerenie și face parte din normalitatea noastră ca oameni. Așa că nu poate fi nimic mai frumos decât a recunoaște faţă de noi înșine și faţă de ceilalţi care au fost modelele noastre.

Cândva, în liceu, mi-a căzut o carte în mână, „Cuplul conjugal, armonie și dizarmonie”, a doamnei Iolanda Mitrofan, și de atunci am știut că aceasta va fi menirea mea, să ajung terapeut. Sigur că părea un vis utopic la acea vreme – nici nu aveam facultate de psihologie în țară, deci cum să fie posibil? Citind cartea, am înțeles ce vreau să devin și mi-am dorit să o cunosc pe autoarea cărții. Cum să fi știut eu la acea vreme că am să o cunosc și că îmi va deveni model? Nu aveam de unde să știu, însă exact așa s-a întâmplat.

De-a lungul formării mele, am avut câteva modele, însă cred cu tărie că cel mai mult dumneaei mi-a influențat viitorul. O dată prin terapeutul care este, apoi prin școala de formare, în care m-am regăsit cu adevărat, dar și prin calitatea de om, un om care mereu mi-a fost alături în diferite momente ale vieții mele. Îi sunt, astfel, recunoscătoare pentru prezență, dar mai ales pentru că mi-a fost sursă de inspirație de atâtea ori în viață.

Cred și acum că nu suntem nimic dacă nu știm să dăm mai departe din darurile primite și cred că e bine să fim modele (atât cât putem). De-a lungul vieții mele, am fost model de multe ori (cel mai adesea pentru copiii mei, dar nu numai), însă unul dintre cele mai frumoase lucruri care mi s-au întâmplat a fost să fiu model pentru primul meu grup de parenting. Acolo am aflat cum este să fii un model și cât este de copleșitor uneori să primești feedback la gesturile tale, sa le vezi reproduse, să le vezi replicate într-o creștere frumoasă a unor copii, a unor familii. Atât de frumos „te ating” astfel de experiențe!

Să nu uităm deci care ne-au fost modelele și mai ales să nu uitam să dăm mai departe din darurile primite! (Roxana Maier)

roxana-maier

Roxana Maier este psihoterapeut P.E.U., conferențiar universitar doctor la Universitatea „Hyperion” București, are competențe în psihologia muncii, organizațională și transporturi, psihologie educațională, consiliere școlară și vocațională, psihologie clinică, este trainer NLP, coach. Este autor a 14 cărți de specialitate. Dincolo de domeniul de specializare, preocupările sale au dus spre desen, pictură, artizanat, o carte de beletristică, două cărți de bucate.

